Докато повечето от нас използват “Инстаграм”, за да споделят хубави моменти от живота си, то други печелят пари от публикуването на свои снимки.
Колкото повече последователи в социалните мрежи имаш, толкова по-богат може да станеш. Никога в историята не е било по-лесно да бъдеш известен и това да ти носи пари. Животът ни в социалните мрежи винаги е по-красив, по-вълнуващ и по-щастлив.
Преди време, показното демонстриране бе считано за проява на лош вкус, но бумът на социалните медии даде на всички безпрецедентна възможност да споделят начина си на живот – от какво тяло си изваял, новите маркови дрехи, почивките и авокадото и сушито, които си ял през деня. И разбира се, създавайки си име, трупайки последователи и лайкове, можеш да печелиш пари. Не е нужно да минаваш по червения килим или да си на страницата на списания да бъдеш известен.
Рекламодателите в световен мащаб, както и в България насочват бюджетите си за реклама към социалните мрежи и нейните звезди, защото съзнават силата и влиянието, което те имат. По-вероятно е да закупиш продукт, който се рекламира от човек, на когото лично се възхищаваш и следваш, отколкото на рекламата по телевизията, когато просто сменяш канала.
Със сигурност следвате няколко известни личности и се възхищавате на красивия начин на живот, който водят или пък на някой, който обикаля света или прави чудеса в кухнята или пък всякакви щуротии, за да бъде интересен – полива се с кофи с вода или прави номера на напълно непознати.
Какво е нужно, за да бъдеш звезда в социалните медии и да печелиш от това?
Не е нужно да имаш качества- да си завършил университет , нужен ти е телефон и добро приложение за редактиране на снимки, като следваш мейнстрима в момента и да бъдеш интересен, дори котката ти или кучето ти може да ти носи пари.
Красив си и имаш поддържано тяло, защо да не ти донесе дивиденти? И ставаш известен, защото си известен. И не е нужно славата да продължи 15 минути, а ако знаеш какво правиш, може да продължи дълго време. И не е нужно да бъдеш себе си, може да създадеш напълно измислен образ, който да поддържаш.
Просто е нужно да:
1.Изберете си вашата ниша – храна, фитнес, мода, пътуване или друго и насочете вниманието си към там. Създайте си имидж на човек, който разбира и се интересува от това, което прави.
Един от най-популярните българи в социалната мрежа с милиони последователи от цял свят във Фейсбук и Инстаграм е Лазар Ангелов, който вече е създал малка империя от последователи и бизнес, който рекламира. Тренира всеки ден, публикува снимките си в социалните мрежи, а заедно с тях промотира и фитнес програми, книги, модни марки.
Профилите, които представят храна по атрактивен начин, също се радват на голяма популярност. Защо да не си сътрудничете с ресторанти или известни марки храни.
2. Публикувайте спонсорирани постове, или афилиейт линкове, които ще ви носят процент от печалбата на закупения продукт.
Много често големите брандове предлагат и партньорство на звездите в социалните мрежи вместо спонсорство. Знаете ли, че най-добре и бърза продаваната книга, която измества “Хари Потър“ във Великобритания, е на тамошната интернет сензация Зоела- “Girl online“, която освен това има и свой козметичен и лайфстайл бранд, които и носят постъпления от милиони.
По-малката сестра на Ким Кардашиян – Кайли Дженър, само за година от създаването на своя козметичен бранд Kylie, печели близо 500млн. долара.
Понякога е нужно само да споменеш даден продукт в публикацията си, за да печелиш пари или пък да се снимаш с него.
3. Как се прави контакт с известните брандове?
Може директно да потърсите контакт с дадения бранд, което в началото на вашата кариера без да имате стабилна база от последователи, не е добре да правите, а и ако сте достатъчно добри те сами ще ви забележат и ще отправят предложение към вас.
Съществуват и така наречените – “marketplace“при които при изпълнение на техните условия може да вържете вашия профил към тях и да печелите пари.
4. Отворете ваш онлайн магазин
Защо да не продавате например оригинални тениски или някакъв продукт, който вие изработвате и вашите последователи ще си закупят.
5. Имайте последователност и цел
Публикувайте публикациите като се съобразявате с часовата зона, когато потребителите ви са най-активни, следете за най-активните и доходоносни хаштагове, редактирайте професионално снимките си.
6. Направете си и вие реклама
Няма лошо да направите една рекламна кампания, която да популяризира това, което правите в интернет.
7. Присъединете се към компания, която мениджира таланти от социалната мрежа
В България още няма или поне не са се усетили акулите в ентъртеймънт бизнеса, но в САЩ, Великобритания – големи агенции отговарят и менажират известните в социалните мрежи звезди и те търсят бизнес контакти с рекламодателите и се грижат за цялостния им имидж и начина, по който въздействат.
Автор: Светлана Димитрова,
rabotatami.bg