Кандидатстване за работа

Как да напишем професионален имейл при кандидатстване за работа


Днес кандидатстването за работа рядко може да се случи без изпращането на писмо до работодателя по електронната поща. Сайтовете специализирани и ориентирани към кандидатстване за работа в България, и чужбина също предвиждат възможност за добавяне на съобщение към автобиографията и мотивационното писмо, а и все повече фирмени такива, които пускат обяви само в собствените си сайтове, предвиждат същото.
Със сигурност кандидатурите, в които личи внимание и детайл са тези, които веднага правят впечатление и се запомнят. Така че, ако желаете да сте фаворит в класацията на кандидатите още преди първата ви среща за позицията, трябва да се постараете да грабнете вниманието на HR специалистите и да изглеждате добре от всички страни.
Винаги включвайте такова ваше лично писмо – послание, това показва вашата заинтересованост,желание за работа, а и е възможно работодателят да помисли, че пращате безразборна кандидатури. Бъдете кратки и ясни. Махнете всички излишни думи, които не носят информация.
Адресирайте писмото – по възможност проучете, кой е получател и отговаря за процеса на подбор. Ако не знаете към кого, можете да използвате например “Уважаеми/а г-н/г-жо” или “,”Уважаеми представител на…”
Не повтаряйте вече дадена информация от автобиографията и мотивационното писмо.Представете се и посочете по какъв повод се свързвате с компанията – кандидатстване по обявената свободна позиция, къде сте я открил, включете конкретна позиция, която сте заемали и е релевантна на тази, за която кандидатствате. Насочете и че повече информация защо сте подходящи за работата може да бъде открита в приложените файлове.Не забравяйте да напишете, че има прикачени файлове, защото е възможно получателят да не ги забележи.
Прикачете файловете във формат word или pdf, като вторият е за предпочитане, понеже няма да има разлики в крайния изглед на текста заради разминаване в софтуерните версии.
Ако има включено поле “Относно“ или “Във връзка“ – включете и позиция, за която кандидатствате, референтен номер, ако има такъв, и фирма, стига да няма нещо друго изрично посочено в изискванията на обявата, по която кандидатствате. Референтният номер е една уловка – внимателно четете обявата, обикновено той е посочен най-отгоре, а някъде по – надолу е казано той да бъде посочен – направете го задължително, ако има такова изискване.
Не забравяйте да оставите контакти за обратна връзка – личен и/или служебен телефон, алтернативен имейл адрес.
Можете да завършите, като подчертаете, че сте отворени да отговорите на възникнали въпроси и че очаквате обратна връзка в допустим срок.

Задължително завършете с поздрав. „С уважение” е най-удачният вариант за официален имейл.

!!! Винаги проверявайте за грешки, по възможност накарайте и някой друг да ги прочете.Простата истина е, че при такава конкуренция и хилядите кандидатстващи за една позиция, от отдела “Човешки ресурси” направо са се научили да “сканират” получените имейли и понякога една правoписна/печатна грешка или пък неоригинален “subject”, веднага ви праща в дъното на класацията. Или извън нея…Създайте си навик да се отнасяте с уважение към себе си. Имейл адресът, от който изпращате писмото си, когато кандидатствате за работа, трябва да изглежда професионално, за да се приеме кандидатурата ви насериозно.

Автор: Светлана Димитрова,
снимка: Интернет

Коментари

коментирай

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *