Интервю за работа Кандидатстване за работа

Първото впечатление. По дрехите посрещат …


Само за четири минути 90% от отношението на човека към нас е вече формирано, според експертите. Докато може би предпочитате околните да изградят мнението си за вас, основавайки се на вашата интелигентност или опит, то повечето проучвания сочат друго. Изобщо всеки детайл има значение – походката, облеклото , изражението, ръкостискането.
Първият оглед прилича на сканиране и е доста изчерпателен. Преценени са най-важните параметри: възраст, пол, привлекателност. Те са базовите критерии, по които си изграждаме първата представа за една личност и преценяме: харесва ми – не ми харесва.
Установено е – малко изненадващо, че при първия контакт е по-важно не КАКВО казваме и правим, а КАК: 90% от шанса за кариера са въпрос на стил останалите 10% са добавката от знания, умения и натрупан опит.
Според някои изследователи най-важни са първите десет думи. Което означава, че след учтивия поздрав, трябва да се изкаже благодарност, че отсрещната страна е отделила време за нас.
При запознанство гледайте събеседника си в очите и избягвайте излишните жестове, свеждайте ги до минимум. Когато се запознавате с някой, обърнете внимание на ръкостискането – не трябва да е прекалено силно, нито твърде вяло. Усмихнете се и осъществете зрителен контакт.Когато направите това, вие ще покажете на насрещната страна, че сте топъл човек, ангажиран с неговите проблеми. Това също може да ви помогне да изградите доверие и да накарате човека срещу вас да се чувства важен.
Замислете се за отношението, което показвате на събеседниците си – дали се усмихвате и им отдавате пълното си внимание, въпреки че в главата си имате още много неща, за които да мислите.
Покажете внимание към човека отсреща и веднага ще спечелите неговото благоразположение.
Не говорете твърде много или твърде малко. За да ви възприемат добре, нужно е да говорите с ясна дикция, овладян тон и с ясно построена мисъл.Не се бавете твърде дълго, преди да отговорите на въпросите, които са ви задали.Не прекъсвайте събеседника си. Ако използваме жаргонни думи или такива, които объркват събеседника ни, това не е в наша полза. Доверието се дава, когато човек се чувства разбран и затова хората имат нужда да говорят и да бъдат изслушвани.
Външният вид следва да се съобрази с обстановката. Ако отиваме на бизнес среща или интервю за работа, трябва да заложим на класически костюм, риза с дълъг ръкав и подходяща вратовръзка.Най-важното е дрехите да бъдат спретнати и без излишни допълнения.Облеклото и външният ти вид може да са като рентгенова снимка, която показва какъв си отвътре.
Важно е да обръщате внимание на езика на тялото си. Правете разтягания всеки ден, избягвайте дългото седене и укрепвайте мускулите си. Всичко това ще помогне за подобряване на стойката ви.

Няма по-добър начин да направите прекрасно първо впечатление от това да помогнете. Помогнете с информация, упътване или дори с малко подкрепа в неловка ситуация – това е най-доброто положително впечатление, което може да оставите у другия.

Автор:
Светлана Димитрова

Коментари

коментирай